Şair Ceketli Çocuk Kazım Koyuncu, doğup büyüdüğü, havasını soluduğu ve nefeslendirdiği Karadeniz'i nasıl ifade eder? Kazım Koyuncu'nun gözünden Karadeniz...

1971 Hopa doğumlu olan Kazım Koyuncu, hüzünlü parçalarda yürek acımasını ve hareketli parçalarda coşkuya kapılmayı Karadeniz'e bağlar ve bölgeyi yöreyi şöyle anlatır bir röportajında:

En talihsiz bölge Karadeniz

"Karadeniz'e has bir durumdur bu ve bizde duygular radikaldir.
Bu o kadar güzel bir şey ki. Bence Karadeniz, Türkiye'nin en talihsiz bölgesi. İçine en fazla edilen bölgesi... Doğasına bir sürü şeyine...
Kültürel yapısı itibariyle, kültürel agresifliği itibariyle, çok enteresan kişilikleri itibariyle çok özel bir yer. Buradan çok acayip hayatlar, buradan çok ilginç hikayeler... Her şey çıkabiliyor... Fakat işte bu benim müziğime de böyle yansıyor.
Aşk varsa Karadeniz'de sonuna kadar vardır. Cinayet sebebi bile olabilir. Bunu olumlamak için söylemiyorum asla.
Ama horon varsa ölene kadar da horon olabilir.
Heyelan gibi bir yerdir burası.
O yüzden Karadeniz, masalsı acayip tuhaf bir yer. Ve müziği yaparken çok şanslısınız. Sadece bazı şeylerden arınarak müzik yapmak gerekiyor. Ben bunu tam yapabildiğimi düşünmüyorum ama bunun için hazır olduğumu düşündüğüm bir süreçtir bu süreç...

Önemli olan ses

(Nereye doğru evrilecek? sorusu üzerine)
Kendim biraz yorum yapmayı düşünüyorum artık. Karadeniz'e kendimi biraz daha katıp, kendi rüyalarımla burayı biraz daha birleştirmeyi düşünüyorum. Çokta kopamıyorum. Fakat teknik olarak kendimi kısıtlamıyorum. Enstrümanlar bağlamında, tulum kemençe benim için çok önemli ama trompette olabilir. Klarneti de çok severim. Şunu anladım ki önemli olan ses. O sesi çıkarmak için de çok temiz düşünmek, güzel rüyalar görmek lazım..."

(Saygı ve özlemle anıyoruz)